tisdag 13 september 2011

Urblåst!

Oj, vilket väder! Riktig storm ute. Vera och jag fick börja att återställa trädgården när vi kom hem. Möbler var nerblåsta, för att inte tala om blommor. Men stormen gjorde ändå att det kändes rätt okej att gå in och mysa....något mamman i familjen inte hade ett dugg emot! Så nu har vi gosat ner oss framför en Emil-film i soffan. Snart ska vi värma på lite soppa, som jag så husmoderligt svängde ihop av en massa rester vi hade i kyl och frys i söndags. Tyckte jag lyckades riktigt bra! Vi fick en ny "Lina"-kasse sent igår kväll som ska lagas till i veckan. Tyvärr är det en vecka med mycket kvällsjobb för T och de veckorna brukar vi ha skjutit upp flera måltider, ibland så länge att vi får kasta en del...eller koka soppa på rester! ;)

Får ofta frågan nu hur jag mår...jo, tack det är rätt hyfsat och ibland riktigt bra! Är pigg i "psyket" så länge jag kan jobba ordentligt. Efter jobbet är jag klippt slut även om jag, som idag, slutar tidigt. Fixar inte att gå långa sträckor i tempo utan att få väldigt ont, men korta i snigelfart funkar bra! ;) Det är sååå lång tid kvar tills de förhoppningsvis ger sig till känna, våra två små pyren, och det kan kännas lite tungt att tänka på. Men den som väntar på nåt gott heter det ju....hm...

Vi håller på med små projekt hemma nu. Hallen har fått en "svarta tavlan" och ett loppisfyndat köksbord får några lager vit färg. Får visa bilder när jag orkar kravla mig till kameran och ta några kort! ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar