tisdag 20 september 2011

Det japanska lugnet


Foto: Yasuragi Hasseludden


Det här är snart vad min kropp behöver och vad T och jag behöver! Ett besök på Yasuragi Hasseludden ska snart planeras in. Bästa tiden att åka dit är enligt min mening under senhöst eller tidig vår...då det är ruggigt ute och man njuter som bäst av att smyga omkring i ett par mjuka tofflor och en yukata, för att sedan glida ner i ett rykande varmbad ute.
Jag har besökt detta underbara ställe ganska många gånger nu. Det bästa är att jag verkligen slappnar av så fort jag stiger in i entrén. Dofterna och den lugna musiken ger mig sinnesro. Musiken har jag hemma och jag brukar lyxa med att köpa hem produkterna efteråt...ett billigt sätt att fortsätta upplevelsen hemma. Det var till och med så att de fick följa med mig på Veras förlossning! :) Får se om det blir favorit i repris den här gången!

Ja, så nu ska bara hitta en helg som passar med barnvakt och se till att det blir av innan jag blir för stor och får för ont...känner tyvärr att det blir sämre och sämre med den biten.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar