tisdag 24 april 2012

Drömmar och planer...



Två stycken rosa pelargoner har hittat hem till oss.

Inredning, pyssel och piff står ju såklart inte först på prioriteringslistan hemma hos oss just nu. Men som min man tydligt har lärt sig och påtalar...när hans fru får lite mer sömn på nätterna så ser jag lättare hur skitigt vi har hemma och börjar drömma och planera projekt som kan piffa upp hemmet!

Jag älskar att hitta budgetlösningar på det mesta. Det behöver inte kosta för att vara fint...men det är klart att budegetlösningar ("gör det själv") tar lite mer tid och tid är en ordentlig bristvara här nu!

I alla fall..jag har en massa drömmar och planer i huvudet nu som vill ut! Det handlar om att måla en utegrupp vit, måla pallkragar och odla, lägga trall, bygga en avställningsyta till altanen, gräva och plantera perennrabatt, planera dop, fixa i barnens rum...lite av det som snurrar i huvudet bland allt annat som rör blöjbyten, matningar, hämtning från dagis...

På tal om det. Jag har precis ätit frukost/lunch och nu är det dags att gå iväg och hämta V!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar