torsdag 19 april 2012

Genrep!

Tiden flyger fram som vanligt och nu är det snaaaart dags för den nya fasen...den skrämmande då jag blir singelmorsa på dagarna och min man drar på "semester" till jobbet från halv åtta till sena eftermiddagen! Eller ska vi kalla det egentid?! ;)

Idag är han dock "bara" iväg på en dagstripp till Uppsala och förkovrar sig i sina studier.
Selma, Greta och jag hade en hyfsad morgon och jag lyckades faktiskt äta frukost sittandes vid bordet...med varsin fot på varsin babysitter. Greta är väldigt snuvig och rosslig på nätter och mornar. Hon tycker inte alls om det och tar i för kung och fosterland för att få ordentligt med luft. Lite otäckt efter lördagens händelse då vi fick ringa ambulansen.

Nu har vi varit iväg ett par timmar på promenad. Gick förbi blomsteraffären och spanade lite häckväxter och buskar. Två rosa pelargoner fick följa med hem och en trädgårdstidning.
Började smida lite trädgårdsplaner med grannarna i söndags och då har jag lite svårt att hejda mig...nu är pallkragar och fröer insköpta och jag har nog övertalat mannen lite lätt att det är en väääldigt bra idé att lägga trall på uteplatsen redan i år!

Nu....lite microvärmd spaghetti och köttfärssås innanbruttorna vaknar för käk.

Sen iväg och hämta Vera and then...let the show beginn!

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar