måndag 7 maj 2012

Osthyvel saknas!



God morgon!

Här har jag precis fått två tjejer att somna i babygymet efter en tjutfest då jag skulle försöka göra i ordning mig samtidigt. Inte superbra att de sover just nu...men jag måste få i mig frukost innan jag åker på efterkontroll av min sargade "post pregnant-kropp".
Ja, och efter att de slocknat begav jag mig ner till köket och gjorde mig en latte och kunde i princip känna smaken av en macka fullproppad med ost och saltgurka...men INGEN osthyvel! Min käre man (som brukar förundras över att jag inte hinner äta frukost innan elva ) har duktigt satt på diskmaskinen med alla hyvlar i. Dagens I-landsproblem kan man tycka kanske... :)
Det blev ett par mackor med kalkon och en jädra massa saltgurka istället!

Måste snart väcka tjejerna för att trycka i dom lite mer mat innan deras faster kommer och myser med dom, förhoppningsvis sovandes i vagnen, medans jag är i väg.

Helgen har gått fort som vanligt. Vi har hunnit vara ute i trädgården en del och igår satte projekt "perennrabatt på framsidan" igång. Jag hade bara markerat lite på skoj ungefär hur stor den skulle vara och hur den skulle se ut....5 minuter efter att T har sett detta så sitter spaden i gräset och projektet är igång. Sååå typiskt oss att bara köra! Men det är ju som T säger...annars händer det ju aldrig!
Så nu ska det grävas, köpas mer jord och så till sist planteras! Fyndade ett par luktpioner i helgen och så har jag fått höstanemoner av mamma. Bra start. Sen är jag sugen på något litet prydnadsträd som blommar på våren. Kanske prydnadskörsbär eller nåt liknande.
Vi har sått i pallkragarna och gödslat gräsmattan.

Gräsmattan är en annan historia...jag går igång lite när den kommer på tals...men fredagens besök av besiktningsman och annat folk gav resultatet att vi i veckan får den lite fixad. Jag är skeptisk att det kommer bli så mycket bättre, men ja ja.

I går drog vi iväg till Söderköping på eftermiddagen. De hade lite marknad och vi kunde strosa i det fina vädret och trängas bland allt folk. Vera fick åka en liten karusell, vi åt årets första glass på Smultronstället och så fick hon köpa ett Hello Kitty-diadem för sina pengar i Pippi-plånboken...så hon var nöjd!


Mina älsklingar!


Vi lyckades också få till en liten fotosession på söndagsmorgonen. Vera snubblade i trappen på väg ner och var inte den gladaste tjejen (utan napp) i början. Men de gör liksom inte så mycket när man får ett foto som detta. Älskar´t!!

Nu har vi äntligen skickat in en annons till tidningen, dock med en gladare storasyster.

Nu har tjejerna vaknat av sig själva, mer eller mindre missnöjda...


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar