tisdag 1 maj 2012

Sköna maj välkommen!

Ja, men gud vilket skönt väder vi haft hela långa helgen! Underbart för kropp och själ...jag mår så mycket bättre med lite sol på näsan. Men vem gör inte det?

Nu skulle man ju vilja att det här fortsätter ända fram till sommarledigheten, men det verkar som vi får en temperaturtopp i mitten av veckan och sen dalar det dramatiskt ner till snötemperaturer ett bra tag framöver. Vad är det för skämt?!

Vi har varit ute så mycket det har gått med två småtjejer. Vår stora, lilla tjej har verkligen blivit större de senaste veckorna. Nu i helgen har vi märkt av det speciellt mycket. Hon har varit mer framåt, lekt mer själv, både ute och inne. Hon har haft blöjfria stunder också då hon har fått ha trosor på sig. Några olyckor har vi haft, men överlag har det gått superbra. Vi tänkte ju satsa på att börja aktiv potträning i sommar...men går det så här bra så kör vi väl redan nu!


Vi hann med att klippa Veras kalufs i måndags. Hon satt som en mussla i frisörstolen och yppade inte ett ord. Men efteråt när jag frågade om det var kul, så bluddrade hon på om vad hon varit med om och att det minsann fanns en tv hos hon som klippte håret...det hade inte jag tänkt på. Men hon hade studerat stället noggrannt! Det blev en kortare page och hon blev världens sötaste!

Mina pallkragar har målats vita och monterats ihop. Vi väntar med slutgiltig placering och odling till efter vår gräsbesiktning på fredag. Sen ska det sättas fröer!


Bild lånad från www.rusta.se


Det här fina planteringsbordet önskar jag mig i mycket tidig födelsedagspresent. Såg en stylad sådan här i en av mina favorit-bloggar och föll som en fura! Det skulle nog göra sig fint mot vår tråkiga husvägg...nära mina pallkragar.


Projektet "lägga trall på uteplatsen på baksidan" har fått ett startdatum och då börjar ju mina piff-ideér komma krypande...eller springande.

Den ena trädgårdsgruppen har förberetts för att bli vitmålade så fort det finns lite tid över. Nu vill jag ha fina vita trädgårdsmöbler till baksidan med...otålighetens moder är igång. Det lär ju inte hända i år. Men en tanke har slagit mig...funkar det bra att hitta ett loppisbord, typ köksbord, och måla med vit utomhusfärg?! Ett rustikt bord liknande det vi har i köket och sen fina korgstolar vore ju så fint!! Säkert otroligt opraktiskt...men fiiint.

En mysig stor bänk man kan mysa på och en avställningsyta nära grillen borde väl inte vara så svårt att snickra ihop?

Nej, nu ni har jag suttit tillräckligt länge och drömt....nu väntar en liten tjej på mig och nappflaskan!

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar