tisdag 22 maj 2012

Lika men ändå så olika!


Mina prinsessor var inte det minsta intresserade av att kolla in "polaren" Estelles dop.


Jag fick 5 minuter "fri tid" och medans jag slängde i mig spaghetti och köttfärssås från en microvärmd plastlåda framför tvn så reflekterade jag över både likheter och olikheter mellan tjejerna.

Estelle fick mellannamn från sin mormor och sin farmor och det kommer Selma och Greta få också. Selma får farmors och Greta får mormors.  
"Trygga räkan"..."Tryggare kan ingen vara" kommer sjungas för våra tjejer också. Ingen högoddsare kanske...men Estelle är INTE släkt med Lina Sandell Berg...det är S och G! :)

Skämt o sido, likheter och olikheter i all ära. Jag skulle inte vilja byta liv med kungligheterna och är glad och tacksam över att S och G kan välja själv vad de vill göra med sina liv. Lilla Estelles liv är ju tämligen utstakat redan nu...om än lite mer guldkantat än vissa andras.

Skulle kunna fortsätta skriva om min dag...en skit- och pissdag. Men det tänker jag inte! Hoppas på en bättre dag imorrn...

Go´kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar