fredag 1 juni 2012

Handlingsförlamad...

Vissa dagar orkar man mer och vissa dagar orkar man...ingenting! Idag är en sån dag.

Regnet öser ner och vi har haft ett par jobbiga nätter med småflicksen. Framförallt Selma är så hostig och rosslig i halsen att hon knappt kan andas. Speciellt när hon ätit.
Jag var på jourcentralen med henne häromdagen och fick lite hostmedicin utskrivet, men det verkar inte göra nån större skillnad. Bara att vänta ut den..
Men idag kände jag mig mer känslig för hur lilla skruttan mår. T fick vara hemma en extra timme imorse för att vi skulle kunna håll mer koll på henne då hon mår som sämst. Svårt att ha den kollen själv med tre barn. Kände mig som en hönsmamma och fick lite ångest.

Nu sover de äntligen i vagnen och jag har kunnat sittta en lite stund framför datorn med min dagliga latte och ett par mackor. Det är nu jag har den där tiden som är så ovanlig och värdefull...när båda sover samtidigt. Det är nu jag borde fara upp från stolen och yra runt som en galen höna genom huset med dammtrasan i högsta hugg, dra dammsugaren efter mig och samtidigt pyssla med några av den tusen projekt jag vill ha igång.

Men idag blir det nog inget med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar