söndag 29 maj 2011

En helfestlig helg!

Oj, vad vi har firat i helgen! Igår var det herrn i huset som fyllde 40. Vera och jag smög ner och dukade en bricka med bullar, juice och ljus och sen väckte vi pappa med sång och paket. Vera valde ett par urtjusiga strumpor när vi var på paketjakt, i ett annat paket låg en inte allt för romantisk elektrisk grilltändare....men i det tredje fick han en minisemester med flyg till Riga i juli. Vera får sova hos mormor och morfar då! Känns som vi kan behöva komma bort och bara vara ett par dagar min man och jag.
På eftermiddagen kom den andra 40-åringen i familjen med tjejerna och så farfar och Britt. Vi fikade på tårta och mina hembakta bullar (som jag knådade ihop på fredagskvällen).
Lite senare fick Vera packa väskan till morfar och mormor och så var det dags för helgens tredje 40-åring att ha fest. Åh, vilken fest det blev! Champagne, inhyrd kock som serverade hummer, sushi, tempura och lyxiga spett, trollkarlar och disco hela natten lång!




Vi satt och åt mat till klockan närmade sig midnatt och då är det lite vanskligt att resa sig sen...det slinker ju lätt ner en hel del vin med så god mat och trevliga männsiskor. Men den yrseln dansades bort! Tack I och K för en FANTASTISK kväll!
Vi snubblade hem vid fyratiden imorse och har legat lågt sedan dess.

Men, det är ju faktiskt min dag idag och alla andra mammors! När Vera kom hem vid tio så ringde hon på dörren och när jag öppnade så stod hon där med en bukett blommor och ett fint kort. Till det fick jag världens härligaste kram!
I mitt paket låg det härliga lyxgrejer från Lush...en hint om att jag kanske ska försöka ta hand om och unna mig lite lyx ibland.
På eftermiddagen firade vi Mors dag på Smultronstället tillsammans med mina föräldrar och min systers familj. Härliga glassar!¨
T blev också lite firad där och fick paket. Det var en fin "kristallkrona" till badrummet på övervåningen. Den ska ge lite lyxkänsla bland alla badleksaker och blöjor... ;) T samlade precis ihop lite energi och började skruva uppp den....trasig! Får se till att byta den fort som sjutton så att jag kan ta mig det där lyxbadet i veckan! Kanske på onsdag för att fira helg!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar