tisdag 31 januari 2012

"Fönstershopping"

Orkar jag...och det är tamejtusan inte ett dugg säkert...så ska jag ta bilen ikväll och åka till närmaste Lindex-affär för att handla mig något. Och varför det då...jo, för att det ligger en 50 kronorsvärdecheck och bränner i plånboken, som går ut idag.
Dumsnål? Jag?
Se det mer som en spark i baken för att komma ut, även om jag vet att jag kommer ångra det när jag tar det första steget inne på köpcentret. Har ganska mycket "kramper" i magen idag.



Det är den här som jag har siktat in mig på....gånger två då.

Jag har redan köpt ett par filtar till dom var, men de är ganska tunna. Den här varianten är lite tjockare och väldigt mjuk. Vera hade en likadan (fast annat mönster såklart) när hon föddes och den hänger med fortfarande!


Sen fortsätter jag att "fönstershoppa" dessa godingar. Jag SKA inte köpa mer...men kan ju alltid lägga ut bilder ifall nån är nyfiken! :)



Även dessa från Lindex.


Ja, annars är det lugna gatan. Igår var jag hos barnmorskan igen. Alla värden såg bra ut och hon var gullig och drog fram ultraljudsapparaten för att fastställa att det inte bökats för mycket i magen, så att ettan låg i säte igen. Blir ju skitnojig nu. Ska upp igen om en vecka och kolla läget igen...för nästa TUL är ju inte förrän om tre veckor...och då har jag gärna blivit av med några kilo på magen!

Igår hämtade jag, med Tonys bärhjälp, Vera lite tidigare på dagis. Hon var trött när hon kom hem och jag lyckades inte hålla henne vaken! Hon fick sova i en halvtimme innan jag till slut fick henne att vakna genom att erbjuda henne en chokladbit! (Mutor...jag vet att jag är världens bästa mamma!).

Positivt med den lilla sovstunden var ju i alla fall att vi hade en pigg och härlig dotter på kvällen som busade hejvilt.

Hon älskar verkligen att spela fotboll med sin pappa. Pappan ser väldigt stolt ut när hon får till bra skott och drömmer nog om att hon ska gå i hans gamla fotbollsskors-spår. Själv drömmer jag inte lika mycket om att stå på en regning och blåsig fotbollsplan varenda helg och sälja varmkorv. Ser liksom inte direkt någon charm i det, men vad gör man inte?!

Vi har hämtat tre gamla och slitna (jag väljer att kalla dom "shabby chick") vita Billys från mamma och pappa. Ekonomin tillåter inga direkta utsvävningar inom inredningsinköpen just nu, så det här var ett bra alternativ till att få lite mer förvaring i Veras rum och samtidigt få till bebisrummet lite bättre.
Igår förträngde jag att jag har en heffaklump på magen och en invalidiserad kropp och började fixa lite smått...som tur var kom T hem hyfsat fort och kunde hjälpa till. Sen fick han tvinga mig till soffan när han såg vartåt det barkade...ja, och sen låg jag ju där hela kvällen och hade ont!


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar