söndag 5 februari 2012

Skön helg...till slut.

Fredagskvällen gav en antydan om att detta skulle bli en monsterhelg av guds nåde....men som tur är har alla tre i familjen hållt sig i skinnet resterande helgdagar.

Temperaturen har ju legat på runt 15 minusgrader med snö och ömsom sol...superhärligt väder om du frågar mig. Tyvärr är jag ju lite satt i husarrest, men ett par besök till närliggande köpcentrum har vi orkat med tillsammans. Fika på fredagen och lite snabbmat med kusinerna på lördagen.
T och V har däremot lekt ute i snön med kälken och idag har de även hunnit med ett badhusbesök med kusin August och mormor.

Jag fick med mig lite sytråd och några bjällror hem från "Panduro" så att mina syprojekt kunde ta fart. Har bestämt mig för att sy varsitt lapptäcke till tjejerna och en skallra var. Hinner jag blir det nog ett par påslakan också. Men jag tror ju (eller hoppas på) att de bestämmer sig för att komma ut snart för att liksom j-klas med mamma lite...så att jag inte ska hinna klart det jag vill!

Skallrorna är nastan klara, men kommer inte att visas här. Tjejerna får nämligen sin begynnelsebokstav i sina namn som skallra och vi har en grymt nyfiken mormor som försöker lista ut vilka dessa är. Men, nope...det avslöjas när de har kommit ut!

Imorrn ska jag till barnmorskan igen och sen ska jag försöka mig på att hämta V från dagis. Får se hur det går!

Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar