måndag 5 mars 2012

Tillbaka till tryggheten!

Som jag skrev i detta inlägg i slutet av förra året fick vi ta ett beslut om att byta BVC till Vera och de kommande småtjejerna. T och jag beslutade att vi skulle prova det för att kunna behålla den toppen-VC vi tillhör.

Efter Veras 2,5 års-kontroll var jag lite skeptisk, men kände ändå att jag ville ge det ännu en chans.
I torsdags var vi uppe med Selma och Greta och när jag åkte därifrån så tjöt jag. Nä, den "tanten" och jag kommer inte gå ihop och under den här första intensiva tiden kommer det vara A och O känner jag.
Jag vill ha raka besked och stöttning, men inte bli behandlad som en 5-åring!

Ångest, ångest några timmar, men sedan tog vi beslutet att ringa vår gamla "BVC-tant" för råd. Idag ringde hon upp och vi bokade ett besök redan imorgon. Då kommer hon hem till oss. Så skönt!

Sen får vi hoppas att alla tre tjejerna håller sig hyfsat friska nu så att vi slipper långa väntetider på VC...men det tar vi då! Just nu är tryggheten och lugnet det viktigaste för att Selma ska gå upp i vikt ordentligt!

Idag har vi betat av lite på "Att göra"-listan...fixat med försäkringskassan (som var betydligt krångligare med tvillingar än vad jag trodde) och lite sånt. Köpt en Babybjörn babysitter till på Blocket, som vi hämtar imorrn. Ringt på en sulky till Vera, men den var troligtvis redan såld. T har bytt en hel drös med lampor som gått i huset...alla på en gång typ!

Vera blev hämtad av mormor på dagis och väntas hem snart. Mormor och morfar-mys med plättar.Hoppas hon är på gott humör när hon kommer hem...T behövde nämligen åka iväg på ett jobbmöte nu på eftermiddagen! Amning av två stycken som ofta blir hungriga samtidigt och en trött storasyster kan bli en utmaning...men bra invänjning.

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar