torsdag 14 juni 2012

Grattis mammas älskling!


Vår fina, fina Vera fyller idag 3 år. T och jag pratade om det igår. På ett sätt känns det som att "Oj, är hon redan 3 år?" och på ett annat "Men, det känns ju som hon funnits hos oss jämt!" Men om man tänker till och kommer fram till att det i höst är fem år sedan T och jag hittade varandra på stans hak...så får man lite perspektiv.

Vi firade ett förväntansfullt födelsedagsbarn i morse med sång och paket vid sängen. Hon hade igår upptäckt det stooora paketet nere i vardgasrummet och påminde oss fort om att hon hade det kvar att öppna!



Jag gissar att det kommer bjudas på mycket mat och fika framöver!


Mormor och morfar kom på födelsedagsfrukost eftersom vi inte kommer kunna fira lilla V förrän på söndag...vuxnas jobb och resor kom i vägen. Men den som väntar på något gott...
De hade med sig, vad jag tror kommer vara den bästa presenten....en alldeles ny, egen cykel! Hann inte ta kort på henne när hon provade den här inne. Men jag kan ju lova att det kommer fler tillfällen att föreviga detta!

Jag har en ganska skön förmiddag med småtjejerna. Just nu sover de, lite oroligt, i vagnen och jag försöker bara ta det lugnt. Kommer vara själv till ganska sen kväll och det lär ju behövas lite energi för detta.
Jag har lovat Vera att vi ska åka buss när jag har hämtat henne och fika lite...och sen åka buss hem också!
När jag frågade henne igår om vad hon skulle vilja äta på sin födelsedag..om hon fick välja precis vad hon ville...så svarade hon "Ärtsoppa!" Ska nog försöka få in henne på andra banor...


Vera alldeles, alldeles färsk...

Ja, det har hänt lite på tre år.


Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar