torsdag 7 juni 2012

Min dag...so far.

Systrarna Skift håller mig sysselsatt.

När vi lämnat V på förskolan gick vi en promenad för att de skulle somna in ordentligt. Fem minuter after att jag stängt ytterdörren slår Greta upp sina små söta ögon. Japp..då ville hon ha mat. Ner med henne i babysittern..fixa mat till henne och frukost till mig. Selma vaknar efter en liten stund och vill också ha mat. Jag lyckas få i mig två mackor och en ljummen latte.

Nu vill ni ge mamma en liten lugn stund va? Ligga i babygymet och jollra lite? Jarå...i tio minuter i alla fall. Mamma hann paniksy några sömmar på vimplarna.

Nej, nu börjar vi nog bli lite trötta, tjuter Greta.
Då tar vi en promenad till då! Ner till mormor och morfar och kollar till så huset står kvar (medans de ligger och solar och badar vid en strand på Cypern).
G somnar direkt, men S är piggelin. S somnar när vi är framme. Jag går och plockar lite blommor i trädgården och när jag är klar är G vaken.

På väg hem igen somnar båda två. Yes...nu kan jag kanske få en liten stund för mig själv och för lite lunch! Hinner stoppa blommorna i vatten och maten i micron. T ringer och då...tada!...vaknar Selma! jag lyckas slänga i mig maten innan hon börjar tjuta i vagnen.

Upp med henne och klämma i henne mat. Lagom till rapningen vaknar Greta och gråter i vagnen. Ner med en supersur S i babysittern. Jag vill vara hos mamma!!!
Upp med G och ner med henne i babysittern, värma mat och ge henne...samtidigt som jag försöker få S att förstå att hon inte kan komma upp just nu. In med nappen och vagga som tusan...funkar sådär. Efter ett utbrott a´la S så står jag med henne i famnen med ena foten på Gretas babysitter. Då spyr Greta. Ner och torka och det gillar inte Selma...utbrott igen.

Då har jag inte tagit med de 523 blöjbyten som hunnits med! ;)

Ja...och nu sitter ja här med en tjutande Selma i knät och Greta i babysittern. Nu ska vi hämta Vera och jag gissar att Selma kommer somna direkt och Greta kommer vara pigg....

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar