tisdag 5 juni 2012

Ska det här kallas sommar?


Sommaren får flytta in till matsalsbordet!


Juni har redan varit hos oss i några dagar men sommaren verkar ligga och smyga någonstans för att hitta rätt tillfälle att anfalla. Nu, tack...


Här hemma har vi haft något av ett varannandagshumör. Ena dagen flyter på och jag går ständigt med ett leende på läpparna och bara njuter av mina barn, både små och stora, min kärlek, vårt hus och det liv vi lever. Nästa dag kör vi tvärtom-leken...allt är skit (nja, men nästan), barnen trilskas och utmanar tålamodet, sömnen brister, man ser hur skitigt coh dammigt huset är och man hittar sååå mycket negativt omkring sig.

Igår hade jag en skitdag.
Lilla S var frustrerande jobbig hela dagen och efter en natt med för lite sömn och lunchfrånvaro så var jag så nära att lägga mig ner och tjuta!
När jag hämtade V på förskolan så blev jag lite gladare. Skönare unge får man leta efter! Älskar hennes sätt att fundera över saker nu, hur hon berättar saker och den fantasivärld hon ibland målar upp. Den här åldern är underbar...nästan jämnt...vi glömmer all trots, hur hon testar oss och alla utbrott!
Min man kom hem på eftermiddagen och stöttade upp...när alla tre sov (trodde vi) drog han iväg och handlade en massa svullargott..ajabaja egentligen, men igår sket vi i allt!

Idag har det varit en härlig dag!
Efter gårdagen bestämde sig T för att vara hemma på morgonen så att han kunde skjutsa V till förskolan och hinna hjälpa till mer. Det gjorde att jag fick sovmorgon till tjugo i åtta!! Bättre start är svårt att få. Att V sov till sju och T hade hunnit fixa lite i köket gjorde det ännu bättre. Jag mår så mycket bättre när det ser rent och snyggt ut omkring mig.
På förmiddagen hade vi finbesök hemma. Lena kom med Elsa och Agnes...tvillingkompisar till Greta och Selma. E och A har varit ute ur mammas mage i ungefär 6 månader, men skulle ha fötts i slutet av januari. Så det skiljer inte så mycket i egentlig ålder på dom.



Agnes, Elsa, Selma och Greta...fyra godingar!

Fortsatte eftermiddagen i samma sköna lunk och barnen hängde på och samarbetade med deras mamma! Vi myste ute en stund och när molnen såg allt för mörka ut drog vi oss in och Vera fick se sin nya favorit "Nils Karlsson Pyssling" eller"Tjillevippen" , som hon kallar den. Tre gånger på mindre än 24 timmar är ju inte så illa pinkat!

Jag hann till och med sy lite på ett av mina projekt...


Lite thaimat, ett glas rött och lite godis som var tvunget att ätas upp senare sitter jag nu i soffan själv. Jag hör sköna sovljud från alla tre sovrum och jag ska alldeles snart smyga in till ett av dom och krypa ner bredvid min snarkande älskling.


God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar