måndag 18 juni 2012

Mia listar!

Det här står mig upp i halsen just nu...
  • Självcentrerade människor!!
  • Pappor och mammor som kör bil i full fart förbi mig, min tvillingvagn och 3-åring, på en gångväg på väg till förskolan. Idag fick de sig en tillsägelse och den arga "frökenblicken".
  • Tvätta! Om vi tvättar så här mycket nu...hur sjutton ska det bli i framtiden? Ingen risk för att flerbarnstillägget läggs på hög här inte..nej det går rakt in i el- och vattenräkningen.
  • Byggjobbare och trädgårdsanläggare. Deras syn på hur högt man spelar radio om dagarna och hur man parkerar bilar stämmer inte överens med min. Sen är det ljuvligt när tystnaden lägger sig vid sena kvällen.
  • Känslan av att hela tiden behöva be om hjälp! Det är grymt jobbigt. Man vill så gärna kunna klara av mycket själv. Men jag tackar ödmjukast för den erbjudna hjälp vi får....tack mamma och pappa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar