torsdag 6 oktober 2011

Inget kul alls...

Det är mycket man går och tänker på nu...mina graviditeter har ju inte varit de lättaste, men i förhållande till andras så himla lätta. Man är ju så uppe i sitt och just nu med tvillingar så snurrar allt kring detta. Kroppen känns som en åttioårings och jag har väl mer och mer insett att jag snart måste sjukskriva mig. Den dagen kommer mot mig fortare och fortare för varje dag. Idag åkte jag iväg på skön vattengympa. Hade lite ondare än vanligt innan...men så när man kommer ner i det där varma vattnet så känner man sig helt plötsligt hyfsat smidig och kör på. Sen hade jag riktigt ont och fick åka hem och vila. Jag har väldigt svårt att slappna av när jag är sjuk från jobbet, känns alltid mer eller mindre som man skolkar. Den känslan jobbar jag med att få bort tills det är dags att vara hemma länge, länge...

Fick lite perspektiv på detta också när jag fick meddelande från en ny vän, också gravid med tvillingar. Hon är några veckor längre gången än mig men berättade nu att hon blivit inlagd på förlossningen för mycket sammandragningar och där får hon ligga fram tills det är dags. En dag i taget, en vecka i taget. Vi håller alla våra tummar för er och för bebisarna!!

Ja, jag måste ju tänka på min och de två smås hälsa i första hand. Finns inte så mycket mer som är viktigare nu. Stannar alltså hemma imorgon med, vilar och samlar energi. Vem vet, jag kanske orkar vara en hyfsat närvarande mamma till lilla V i helgen då!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar