måndag 24 oktober 2011

Killer Queen!

T och hans bror fick biljetter till showen "Killer Queen" i 40-årspresent och igår var det dags! Det är den här gruppen som står bakom showen och jag måste säga att de var riktigt bra. Killen som ska vara Freddie Mercury var både lik till utseendet...rörelsemönstret och hade en jädra röst! Synd bara att de hade valt stans fina konserthall med sköna stolar till arena...medelåldern var ganska hög och "Freddie" fick kämpa rätt rejält för att få upp folk ur stolarna och rocka istället!

Showen skulle likna den kända konserten "Live at Wembley" från -86. Jag har faktiskt just den både på dvd och cd hemma...även om jag inte nött dom nåt vidare på sista tiden. De flesta favoriter är med där och när de körde "Bohemian Rapsody" så fick jag t.o.m arga blickar och förmaningar från min man. Han tyckte inte om att jag hoppade runt med två bebisar i magen och foglossning...han kanske hade rätt, men vem kan låta bli?!



Vi hade en skön söndagsförmiddag också. Röjde en del i trädgården och jag orkade ta tag i en massa vissna växter som ska bytas ut. Veckans uppdrag är att köpa och plantera nya. Har lärt mig att jag inte kan göra allt jag vill på en gång utan måste portionera ut det under veckans alla dagar...lite frustrerande, men bara att acceptera!

Idag har jag fått betala för gårdagens aktiviteter och mest legat hela dagen.

Imorrn blir det stora projektet att ta bussen till barnmorskan. T behöver bilen för att hämta V. Ja, det är mitt liv just nu! :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar