tisdag 11 oktober 2011

Kontrollbehov...sansa dig!

Vad är viktigast? Att tänka på kroppen, bebisarnas och min hälsa eller att lämna jobbet med gott samvete? Svaret är ju såklart.....ja, det första. Men f-n vad svårt det är att bara säga "Tack och hej, nu ses vi inte på ett bra tag" och gå hem utan att tänka på allt man INTE gjort. För det är ju inte direkt så att jag nöjt ser tillbaka på det jag HAR gjort och kan vara nöjd med det. Mia med det enorma kontrollbehovet och den press hon lägger på sig själv att vara "perfekt".

Har lite invänjning den här veckan innan jag, som det ser ut nu, blir heltidssjukskriven nästa vecka. Jobbar halvtid och försöker få en massa saker gjorda för att underlätta för läraren som tar över min klass. Nu har jag fått i mig lite lunch och ska bulla upp med kuddar runt hela mig och försöka sova en stund framför "Oprah" eller nåt. Sen blir det hämtning av Vera, som ska fotografera sig direkt efter dagis idag.  Sen hem och vila och förhoppningsvis jobba lite till...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar