torsdag 20 oktober 2011

Sego, sego...

Ja, nu har jag blivit heltidssjukskriven för min foglossning. T och jag träffade en gammal stofil till läkare i tisdags. När han kom ut och ropade upp mig som nästa patient, så tänkte både min man och jag ett par katastroftankar innan vi hann lunka in på rummet. Även fast han var extremt seg, så kände jag ändå att han gjorde ett bra jobb...överläkare minsann. :) Blev ju sjukskriven två gånger med Vera också, även om jag inte använde dessa. Detta var första gången någon gjorde en undersökning på mig. Annars kan det lätt kännas att man sitter och flummar ut om sin värk..men nu tryckte han och bände på mig så att det gjorde j-kla ont. Nu ska bara Försäkringskassan fälla sin dom. Vet inte vad jag ska göra om de inte godkänner det, men det får bli ett senare problem.

Den här veckan har jag mest legat och sovit och vilat..dagarna går skitfort även om det borde kännas lite segt. Men det är väl bara att konstatera att kroppen behöver det här.
Tror att helgens bravader tog ut sin rätt och kräver lite återhämtning.
Jag var på tjejhelg i Stockholm, med 5 av mina äldsta och närmaste kompisar. Livet springer iväg och vi ses inte lika ofta nu, som förr. Får vi ihop en eller två "kvalitetsträffar" per år är vi glada!
Den här gången var jag lite oroad innan jag åkte...för några månader sedan när vi bokade helgen var det jag, ja JAG, som kom med förslaget att vi skulle ha en shoppinghelg i Stockholm. Kan väl säga som så att jag inte kände av någon vidare foglossning vid det tillfället! ;) Nu, när jag knappt kan lunka omkring på stan i en halvtimma utan att bli sängliggande, skulle två dagar tillsammans med mina shoppinggalna vänner spenderas på Stockholms gator. Den lunkande farten finns inte då! :)
Men det gick bra. Rycktes nog med lite i farten på lördagen, så efter en sen lunch med mycket prat masade jag mig tillbaka till det härliga hotellrummet och lade mig i jacuzzin en stund. Sen blev det godispåse och tidningar i sängen framför tvn. Där låg jag och myste tills de andra släntrade in höga av shopping framåt kvällskvisten! Det blev en härlig och sen middag på restaurang "Kungsholmen".

Idag har jag varit på vattengympan. Skönt som vanligt, men shit vad trött jag blir efter! Sov två timmar på soffan och känner mig fortfarande lite snurr av trötthet. Tur att jag inte planerat in några aktiviteter idag. Ska bara hämta min käre man hos tandläkaren. Han har dragit ut en visdomstand och kommer väl vara lagom mör ikväll.

Imorgon passar jag på att åka till jobbet och fredagsfika och säga hej då till barnen på ett tag. Kommer ju inte kunna låta bli att hälsa på dom med jämna mellanrum...men de måste ju ändå få veta att jag inte kommer tillbaka som deras lärare nu. Tur att de är förberedda på det! Får se om "hormonkossan" kan låta bli att gråta en skvätt! ;)

Ska bli bättre på att ta bilder...jag vet! Hade kameran med till Stckholm, men tog inte ett enda kort. Snart...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar