onsdag 14 december 2011

.......

Tänkte skriva ett positivt inlägg för att liksom bevisa för er och mig själv att alla dagar inte är pest och pina...igår hade jag ju faktiskt en rätt så bra dag! Men idag..

Ja, men igår då!  Jag tog mig ner på stan för att träffa en av mina bästa vänner som jag träffar alldeles för sällan. Det blev i alla fall en lunch på Bagarstugans brasserie i härliga kvarteret Knäppingsborg. God fisk och skaldjursgryta med saffransaioli var "dagens", gött! Köpte med mig ett par saffransbullar hem, men mina egna var fanken godare! :) Ska bara få till ett bak till snart.

Efter lunchen åkte jag och hämtade V på dagis. Tanken var att hon skulle få vila lite hemma innan Luciaframträdandet på kvällen. Men när jag kom var det en trött och ledsen tjej jag mötte, som hade varit lite låg hela dagen. De hade tempat henne, men hon hade ingen speciell feber. Vi hann knappt komma hem innan hon somnade och tog sig en rejäl eftermiddagsslummer. Sen var det svårt att få igång henne och hon ville helst sitta och krama mamma. Så ingen Lucia i år... Vi tände ljus och tog fram mysfika istället. Lite senare på kvällen kom lilla fröken igång igen och sprang runt här och lekte "Jocke med kniven", så idag är hon tillbaka på dagis igen. Hoppas det har varit en bättre dag för henne i alla fall!

I morse lämnade vi in bilen för att byta bromsskivorna där bak. Skulle få hämta den igen under dagen. Det är liksom tillräckligt struligt att bilen är borta under dagen just nu...är ju som ni förstår rätt beroende av den. Kan inte ens hämta V utan att ta bilen. Den bistra sanningen. Verkstaden ringer på förmiddagen (och jag hinner tänka "Men gud vad snabbt jobbat, hurra!") och meddelar att det behövs byta skivor där fram också.

M: Okej, kör på det..pengar är ju inget problem...typ!
V:Men den hinner inte bli klar idag.
M: Nej, men då får ni byta fram en annan dag. Jag måste ha bilen.
V: Nej, men alltså den blir inte klar alls idag. Vi hade visst inga skivor hemma...får dom inatt...
M: Tack, så jävla mycket, du har precis förstört min dag och du ska veta att med mina hormoner är jag inte att leka med just nu. Ha en fantastisk jävla skitdag din kossa!!!! (Nej, så sa jag ju inte såklart...utan..."Ja, det får ju gå. Tack så mycket, hej då!")

Höll på att fixa lite lunch under tiden, insåg att vi inte hade nåt hemma. Klämde ut den sista risgrynsgröten ur tuben, mjölken är slut. Tog fram brödet för att bre några smörgåsar till...brödet är mögligt. Resultatet? Jag bröt ihop och har nu spenderat resten av dagen med att ligga och tjuta över allt skit!

Men om "varannan dags"-principen ska gälla den här veckan så har jag ju en fantastisk dag att se fram emot imorrn!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar