lördag 3 december 2011

Lördagskväll!

Sitter ensam i soffan och tänkte passa på att blogga lite. Skulle föra över en massa kort från mobilen, men lyckades inte alls. Så det får bli ett kort-löst inlägg och sen ska jag banne mig bli bättre på att med den gamla hederliga kameran. Den glöms tyvärr bort alltför ofta när man har telefonerna inom räckhåll.

Mannen är iväg på "killmys" och kollar Veronica Maggio! Kanske inte det mest tippade killmyset, men det verkar gå hem om jag ska tolka sms:en...och då har jag en man som aldrig lyssnar på musik om det inte kommer ur radion i bilen eller om JAG sätter på nåt hemma. Skulle väldigt gärna vara där också, men det är ju bara att "fetglömma" med den här magen och kroppen!

Ja, magen ja...ni två där inne som bökar om så mamma ibland tappar andan. Ni är både högt uppe och trycker så att revbenen smärtar och långt nere, så det ibland känns som ni ska titta ut och säga hej. Ni upptar verkligen mitt liv redan nu. Det är svårt att koppla bort att jag bär er för ni märks! Jag är ytterst gravid och det är både jordens härligaste känsla, men också en börda. Önskar ibland att jag skulle bara kunna vara "Mia" en liten stund och inte känna mig så extremt begränsad. Men nu är det "bara" runt 90 dagar kvar och det är ju faktiskt en fis i rymden och man tänker på alla år vi ska ha tillsammans sen, alla fem i familjen!

Nu vet vi ju faktisk lite mer om er där inne. Vi var på det första tillväxtultraljudet (TUL) i måndags. Ni mådde bra, vägde runt 900 gram båda två och ni är två flickor!!! Det blir tjejmaffia hemma sen. Vi var nyfikna och spända innan, men på kvällen konstaterade både T och jag att vi var ganska "opåverkade" av nyheten. Det spelar ju absolut ingen som helst roll om det hade varit tjejer eller killar eller en mix..ni är ju våra bebisar och det viktiga är ju att ni mår bra! 

Vi kunde i alla fall inte låta bli att ta upp namnlistan igen och stryka killnamnen...vi har nästan bestämt redan nu vad ni ska heta. Måste ju träffa er först för att klubba det, men det känns bra än så länge. En hemlis, såklart!

Nu är klockan kvart över tio och ni har som vanligt startat erat kvällsgympapass.Brukar var svårt att somna då....det är ju bara skit på tv ikväll, så när jag skrivit klart det här ska jag nog ändå krypa ner för att försöka.

Vi har förresten påbörjat vårt hallprojekt nu. Får ta lite bilder för att föreviga processen. Just nu ser det ju inte mycket ut för världen, men det kommer, det kommer!

God natt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar