torsdag 29 december 2011

Inte många knop idag...

Jag kan nog räkna stunderna jag varit uppe på benen på ena handen idag...skitdag. Har varit så trött och orkeslös. När vi är lediga ihop, lilla familjen, får man sån grym ångest över att behöva ligga och sova bort stora delar av dagen.

Fick, som vanligt, sovmorgon till åtta då V kom in och tyckte att mamma kunde "vaka". Då hade hon varit uppe med pappa sen kvart över sex tror jag. Jag fick frukost framför tvn. Projektet idag var att hämta ut tvillingvagnen, shoppa lite till tvättstugan och eventuellt kolla runt lite på större bilar. Efter att jag har gjort i ordning mig...då snackar vi om en raggardusch, lite deo, minisminkning, upp med riset i en hästsvans och så på med kläder...då är jag slut igen.

Vi tog oss i alla fall till "Babyproffsen" och tittade runt lite. Vi slog till på en åkbräda till vagnen också. Vera fick provåka i butiken..hoppas hon kommer trivas på den!


Detta är vagnen som vi har slagit till på. Ett prisvärt alternativ tycker jag allt! En "Babytravel Dublin 2011". Vi fyndade ju begagnade liggdelar till den i höstas genom en vän med tvillingtjejer hon med. Skönt i en tid då det känns som sparpengarna flyger till allt som har med tvillingar, sjukskrivning och så lite hemmafix att göra.

På tal om hemmafix...nu är projekt tvättstugepiff igång. T fick en halvtimmas eftermiddagsslummer igår och sen var han som en lite Duracellkanin resten av kvällen. Vad jag kommer ihåg skulle han gå ner och kolla lite om han kunde få loss kranen på ett smidigt sätt. Han var borta länge och det började väsnas mer och mer..till slut hade han även lyft ner torktumlaren från tvättmaskinen och sågat till bänkskivan som ska ligga på! Sen fick jag stopp på honom! :) Fortsättning följer imorgon med färdigställande av projektet, efter att vi idag inhandlade det sista som behövdes.

(Konstpaus då min älskade man kom hem med en Budapest-bakelse, som slank ner på ett par minuter! )

Biltittandet fick vi hoppa idag. Jag var tvungen att åka hem och lägga mig för att sova. Sen fick vi nog båda lite ångest när vi tänkte på alla pengar som ryker...
Ja, sen har jag varierat mellan sängen, soffan på övervåningen, soffan på nedervåningen och så en stund vid matbordet hela dagen. Har sovit i flera omgångar!

Jepp, that was my day! Hoppas på en lite piggare Mia imorrn!


Kram!

1 kommentar:

  1. HEJ!
    VILKEN STÅBRÄDA PASSADE TILL DUBLIN 2011 VI HAR LETAT OCH INGEN STÅBRÄDA PASSAR? SNÄLLA MAILA MIG OM DU HAR TID PÅ pliix@yahoo.se TACK PÅ FÖRHAND ÄR NI NÖJDA MED VAGNEN ANNARS?? MVH STINA

    SvaraRadera