onsdag 28 december 2011

Hej tjejer!

Idag fick vi åka upp till BB igen för att få titta till er och mäta hur stora ni blivit nu. Ettan, du ligger fortfarande med rumpan ner, långt ner och huvúdet upp på min vänstra sida (från mitt håll sett). Tvåan, du ligger lite bakom din syster, med huvudet ner och så lite på tvären med resten av kroppen...du ligger visst och buffar med fötterna på syrrans huvud, din lilla rackare!

Pappa och jag slog vad om vad vi trodde ni skulle väga idag...pappa gissade 1475 g och jag gissade 1450 g. Ja, vad säger man om era föräldrar....världsklass...ni vägde 1453 g och 1472 g! Så antingen får ingen av oss en fotmassage ikväll eller så får jag väl göra mig till och knåda lite på er fars fötter (efter att han har fixat mina! ;))

Ni följer ju kurvan, enligt "enlingar" och gör ni det fortsättningsvis kommer er mor att inta formen av "jagvetintevadmennåtjäkligtstort" och jag får väl förbereda mig på ännu mer sängläge än vad som krävs nu.  Men så länge ni mår så bra som ni gör nu är det helt klart värt det!!

Något jag och pappa också kanske måste förbereda oss mer på är om ni väljer att födas med kejsarsnitt. Allt beror på dig ettan...ligger du kvar som du gör nu och har gjort ett bra tag så är det det som väntar. Det är helt okej att vända på sig vännen, men ligger du skönt nu...så får morsan finna sig i det.
Det finns väl såklart fördelar och nackdelar med båda sätten. Men det är väl så att det man har gjort en gång känns lite mer tryggt. Vid nästa TUL om en månad så bestämmer vi hur det blir.


Puss på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar