onsdag 7 december 2011

Svisch!

Dagarna går så fort! Jag, som allt som oftast känner mig som en stor fet klagokärring, förvånas lika ofta över detta faktum.

Så här kan en dag i mitt nuvarande liv se ut:
  • Vaknar när Vera vaknar...går upp och äter frukost med dom om jag ska skjutsa till dagis och jobb annars ligger jag kvar tills det är dags att pussa "hej då"!
  • Skjutsning eller liten frukost i sängen med tidningen.
  • En liten powernap på sisådär några timmar...brukar vakna mellan tio och elva! Sanslöst!
  • Dags för en liten mini-brunch. Gör mig en latte och ett par mackor.
  • Har jag tur orkar jag göra något nyttigt en stund...typ sätta på en tvätt eller kanske t.o.m duscha! ;)
  • Soffläge och ev. dags för lunch. Erkänner motvilligt att ett dubbelavsnitt av "Hem till gården" ses nästan varje dag....
  • Även här KAN det finnas energi till att plocka eller fixa nåt...men det kan lika gärna hadla om fortsatt soffläge.
  • Soffläge sista timmen innan jag samlar ihop mig och min kropp för att hämta Vera.
Ja, sen fortsätter eftermiddagen och kvällen med familjemys (eller härj), matlagningen, Bollibompa och avslutas förhoppningsvis av soffläge med min man och hans starka massagehänder! :)

Låter mitt liv lite tråkigt? Ja, men det är fanken inte så tokigt i alla fall. Så länge veckorna går så här fort så är jag jäkligt tacksam! Förundras fortfarande extremt mycket över hur liiiite jag orkar göra. Magen är så tung redan och jag orkar bara gå ministräckor nu...trodde inte det kunde bli värre. Det är bara att ställa in sig på att det kommer fortsätta så här och att jag kanske inte ens kommer kunna gå i slutet.

Nu sitter jag i alla fall här ensam i soffan. Mannen är på lite julmys med jobbet. Han köpte hem lite god mat och choklad som jag moffat i mig redan och nu ska jag försöka hålla mig vaken en stund till innan jag kryper ner. Vera fixade eftermiddagen utan att somna (hon har slutat sova middag på dagis) och somnade gott redan halv sju. Vore skönt om hon sov hela natten utan att komma in till oss, så hon vaknar piggelin imorrn.

God kväll!

1 kommentar: