tisdag 20 december 2011

Här har vi det lite si och så!

Igår var jag iväg på julbord med jobbet. Gott och trevligt. Jag har vant mig vid alla "oj", "nämen" och alla andra kommentarer om min mage...ja, den är stor och nej...det är inte dags snart! :)

När jag kommer hem är V rätt orolig i sin sömn och jag hann inte mer än att skriva inköpslista och lägga en plan för morgondagen (en j-kligt positiv sådan, som det kan bli ibland när jag mår ganska bra) så får vi ta in henne i vårt rum. Men det hjälpte inte för hon vart jätteledsen och lugnade sig inte av någonting. Aj, aj...hörde vi lite bakom gråten. Det blev att köra avbytarpass i soffan framför "Pingu". Av någon anledning är det den lille pingvinen, "Teletubbies" och "Drömmarnas trädgård" som hon vill se när hon är hängig på nätterna. Nästan aldrig annars...

På mitt pass, somnade hon till slut i soffan. Jag skulle precis bära in henne till vår säng igen, men när jag lyfter upp henne hostar hon till och så är kaskadkräkningarna igång. Inget hamnade i soffan eller på mattan, utan på...ja hennes mor. Upp med pappa som försökte sova och sen var det totalsanering av oss båda. Själv fick jag ta en stund för mig själv vid toastolen strax efter...lite känslig.

Men vilken liten tapper tjej vi har! Inget gnäll när det fortsatte under natten. "Så där"...när det var klart för stunden. "Nu mår jag bra". Det blev inte många timmars sömn inatt, och hela familjen fick vara hemma idag, Peppar, peppar är det "bara" febern kvar nu.

Jag fick såklart ställa in mina högtflugna planer på julmatshandling och så vidare. Lika bra det! Däremot hade jag en date med barnmorskan idag. Magen hade växt 5 cm sen sist, SF-mått på 35 cm som motsvarar en vecka 39-mage för en vanlig graviditet, Jag hade lite förhöjda äggviteämnen i kisseriet och ska vara uppmärksam på huvudvärk. Annars var allt okej. Fick tid för nytt läkarbesök i början av januari. Nästa vecka är det ju dags för ultraljud igen.

Nu har äntligen V somnat (klockan är halv tio) och det kommer inte dröja många minuter innan min andra älskling och jag kryper ner också. Med hopp om en bättre...eller fantastisk dag imorgon!


God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar