onsdag 28 december 2011

Julen är över för den här gången!

Ja, fort gick det som vanligt! Vi tjuvstartade redan på fjärde advent med första firandet. Veras faster och familj är och loppar sig i Thailand nu, så det blev julmat och lite paket redan då.
Men sen firade vi inte förrän på dagen D. Först med frukost hos T´s bror och barn, farfar och sambo var med också.




Att se Veras min när hon öppnade sitt "Pippi"-hus slår det mesta! Hon blev genuint glad för sina paket och jag håller tummarna för att den glädjen och tacksamheten ska finnas kvar i många år.

En sak som vi inte ruckar på är att åka upp till farmor på kyrkogården för att säga "God Jul" och tända ett ljus. Vera somnade tyvärr som en stock i bilen, så hon och jag fick sitta kvar  i bilen den här gången. Men den lilla sovstunden gjorde ju att hon orkade vara med lite längre på kvällen.

Lagom till Kalle Anka dök min sida av familjen upp hemma hos oss. Vi är riktigt skitdåliga på att ta kort, så detta är vad ni får stå ut med. Det borde bli ett nyårslöfte...att ta mer kort!

Här njöt vi av en rejäl julmiddag...

Årets gran (gjorde sig tyärr inte utan blixt) med alla julklappar!

Och här kommer tomten!


Vera och hennes kusin August överröstes med paket. Till slut kände jag att även Vera vart lite blasé i öppnandet. August struntade fullkomligt i sina julklappar och ville helst leka med med sin kusins dockvagn...den lille sköningen! Men den radiostyrda bilen blev tydligen en favorit.

När vi hade fått barnen i säng, hade även Tonys bror dykt upp. Vi laddade för ett julklappsrace, favoriten för oss vuxna tror jag. Syrran med man blev årets stora vinnare...men jag fick mig en flaska vin (som får lagras till jag kan njuta av den) och en låda engelsk konfekt (till min mans förtjusning...den är slut nu om vi säger så).

Resten av juldagarna myste vi mest hemma förutom en fisksopps-middag hos mamma och pappa. Vera har lekt fantastiskt bra och innerligt med sina julklappar. Nu leker hon rollekar för fulla muggar och lever sig in i figurerna med olika röster. Finns inte så mycket som är härligare än att ligga och lyssna på detta skådespel!


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar